Gott LCHF-bröd

Här kommer ett recept på ett bröd för alla LCHF:are (och icke LCHF:are) som passar bra till frukost eller kanske när man äter soppa. Ett mustigt och gott bröd för vilka tillfällen man helst vill helt enkelt.

Ugn: 175 grader

Ingredienser:

200g (3 dl) Linfrö
50g (1 dl) Sesamfrö
50g (0,75 dl) Hasselnötter
50g (0,75 dl) mandlar
50g fiberhusk
2 tsk bakpulver
1,5 msk brödkryddor
50g smält smör
1 dl creme fraiche
250g keso
6 ägg

Gör så här:

Börja med att mixa alla nötter och frön till mjöl, i till exempel en mixer eller matberedare. Tillsätt bakpulvret och blanda. Rör där efter ner resterande av ingredienser och blanda. Smörj en brödform och lägg i smeten där i. Du kan gärna dekorera toppen med exempelvis solroskärnor. Grädda därefter brödet mitt i ugnen i 60-80 minuter, berodende på ugn. När det är klart låter du brödet svalna på galler. Servera i tunna skivor med gott pålägg.




Kommentarer
Postat av: Lotta

Måste prova nån gång när jag kommer ihåg att inhandla det vi inte har hemma av det där. Har hittills bara provat två olika lchf bröd. ett var blä och det andra var ok. det godare gör man i micron på 2 minuter med mandelmjöl, smör och ägg + lite salt. :) Gott med smör ost och gurka på. :)



Ca en msk smör,

1 dl mandelmjöl

1 ägg

lite salt.



mosa ihop, in i micron 2 min full effekt. Klart!



Bra om man har bråttom och ingen frukost.

2011-02-02 @ 15:21:31
URL: http://lottahietanyberg.blogg.se/
Postat av: Camilla - i väntan på att bli mamma ♥

Sv: Hehe ja jag kan sitta och kolla på kläder på internet och DÖR för att jag verkligen vill ha de! Har ju kollat en hel del på stan men finns inte så jätte mycket tycker jag :/ Så ska försöka ta mig ner till stan o fixa ett ordentligt bankkort så jag kan beställa saker från nätet själv :)

Hehe ja, jag har faktiskt köpt lite kläder också som jag inte har kunnat motstå! Kanske inte borde skriva det i en kommentar egentligen för det är så många som brukar förfölja mina kommentarer ;) Men det ska väl komma upp i bloggen snart också :)

2011-02-03 @ 13:41:17
URL: http://camillaedlund.blogg.se/
Postat av: Camilla - i väntan på att bli mamma ♥

Sv: Jo absolut, ska inte lyssna på folk. Ska försöka handla klart alla smågrejer också så man har det klart och sen mera kläder för det kommer ju behövas :)



Ja, jag älskar babyskyddet!

Haha på det klippet rör hon sig faktiskt inte så mycket mot vad hon gjorde precis innan jag hann filma. Kameran låg i väskan så missade typ hela :/ Men nu ska jag börja ha kameran framme så jag snabbt kommer åt den :)

2011-02-03 @ 15:46:56
URL: http://camillaedlund.blogg.se/
Postat av: L♥tta

Sv; Jajjemän. Gissade att du skrivit det på bloggen, så jag tog mig en titt. :) Hur går det annars med lchf:andet? Början är ju jobbigast, men efter några veckor går det som smort. :)



2011-02-08 @ 16:52:19
URL: http://lottahietanyberg.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv in kommentaren nedan:


Trackback