Italienska kanelkakor!

Idag fick jag sötsug efter något gott så då provade jag dessa underbara kanelkakor! Himmelskt goda och sega, mumsigt värre!

Italienska kanelkakor

Ingredienser:

4 dl vetemjöl
1 dl socker
125 g smör/margarin
1 ägg
1 msk ljus sirap
1 tsk mald kardemumma
1 tsk kanel

Gör såhär:

1. Sätt ugnen på 175 grader.
2. Arbeta ihop samtliga ingredienser till en degboll, för hand eller i matberedare. Lägg degen på mjölat bakbord oh dela den i 2 delar. Rulla ut varje del till en längd, ca 30 cm lång.
3. Lägg längderna på en bakplåtspappersklädd plåt. Tryck till med en gaffel längs hela längderna och grädda i ca 10 minuter eller tills kakorna fått fin färg.
4. Skär de ännu varma kakorna i sneda skivor, ca 2 cm breda. Låt sedan svalna.



Servera gärna med ett glas iskallt mjölk till, så himla gott!

Kommentarer
Postat av: Anna

Mmm de ser väldigt goda ut...måste baka dom snart! Kram

2009-10-06 @ 21:10:32
Postat av: Tessi

Sv: JAAAA :O Dör julie?!:O OMG!

ja, okej..jag kan kolla imorrn då jag har hål:P sen ska nog jag och mamma åka och shoppa skor:) <3



haha, btw..julskålen till dina kakor ;)

2009-10-06 @ 22:06:34
URL: http://tessisuniversum.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv in kommentaren nedan:


Trackback