Obehagliga drömmar

 
 
Vissa nätter kan man ha så konstiga drömmar, som verkligen sitter kvar. I natt hade jag en sådan och känslan jag hade i magen på morgonen gjorde att jag nästan ville ringa och kolla med min pojkvän om allt stod rätt till.
 
I drömmen så var vi hemma hos min pojkvän, i hans kök fast i drömmen var köket spegelvänt. Min pojkvän stod och lagade mat och hade en polare över, som stod och hängde vid bänken. Jag kommer in till köket och det mest distinkta jag kommer ihåg är känslan och atmosfären runt om oss. Den var helt enkelt inte som den brukar, den var spänd och olustig. Jag går fram till min pojkvän, men han är så nonchalant och dryg mot mig och när jag försökte krama om honom så skuffa han undan mig. När jag försökte fråga vad det var som var fel var han rent ut sagt elak mot mig, vilket han inte brukar vara men det hela kändes så verkligt att det gjorde ont i mig.
 
Och hur jag än försökte få fram vad jag hade gjort mot min pojkvän för att få honom så arg att han kunde vara så elak mot mig så fick jag aldrig nåt svar utan det enda han gjorde var att han fortsatte att pusha mig ifrån sig. Till sist slutade det med att jag var kvar ensam med en konstig gnagande känsla i magen och när jag vaknade hade jag fortfarande den där konstiga känslan i magen. Jag hatar verkligen sådana drömmar som kommer under ens skinn och jag är medveten om att det är min korkade hjärna som hittar på allt det här. Säkerligen mitt undermedvetna som håller på, iscensätter såna scenarion när man har något värt att förlora i sitt liv, för att påminna om vad som kan hända om man inte är försiktig. Jag hoppas dock att det blir en annan reaktion om jag nu någon gång råkar göra min pojkvän upprörd, att vi kanske kan prata om det istället för att han stänger ner och skjuter mig ifrån sig.
 
Hoppas på en god natts sömn i natt, tack!
 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv in kommentaren nedan:


Trackback