Homemade

Nyligen så bytte vi lampan i vardagsrummet till den som hängde i sovrummet, vilket ledde till en naken lampa i sovrummet! Inte alls trevligt! Så jag kollade runt lite på webben efter en tänkbar ersättare och till min förvåning hittade jag en som var riktigt snygg men dock kostade 3000:-! Så jag sökte vidare och efter ett tag hittade jag en instruktion om hur man skulle kunna göra en EXAKT LIKADAN lampa för under 300:-. Riktigt sjukt egentligen, att de kan ta så mycket mer för en lampa tänkte jag, men beslutade mig för att prova.

Det man behövde var papperssnöre i valfri färg, tapetklister (som jag gjorde själv hemma), plastfolié och en pilatesboll (eller liknande). Sen var det bara att blötlägga papperssnöret i tapetklistret och sedan linda runt den plastfolié klädda bollen tills man tyckte det var tillräckligt tätt. Därefter skulle bollen torka (tog ungefär lite längre än en natt) innan man skulle ta bort bollen. Och kvar blev då en lampskärm! Så här snyggt blev det:


Min snygga homemade lampa!

Kan ju verkligen säga att jag blev nöjd! Sitter bra där och det blir riktigt läckra mönster i taket då den lyser. Passar in perfekt i sovrummet! Och det jag betalade för denna var 50:-! Helt sjukt att de vill att man ska betala 3000:- för något som man klarar av att göra för under hundringen!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Sv: Haha oj, det var inte meningen att jag skulle skriva ut det :P Men det blir så ibland och inte alltid lätt att säga "bebisen" eller "den lilla". Men jo, man kan aldrig vara helt säker på kön, men förmodligen blir det en liten tjej :)

2011-01-04 @ 20:44:37
URL: http://camillaedlund.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv in kommentaren nedan:


Trackback