Loppishelg.

Förra helgen så var jag och min kompis Martina ute på en loppisrunda. Det blev en heldag tillsammans och vi bilade runt i Huddinge, Haninge och Västerhaninge. Jag fick vara kartläsare och det gick ju som det gick men vi kom ju fram till samtliga ställen till sist.

Dagen började på Pingstkyrkans loppis i Huddinge. Stor lokal med massor av godsaker, så vi gick ett varv och plockade en korg full med varor. Sedan satte vi oss ner i caféet och begrundade vad vi tänkt köpa. En del fick stanna kvar i butiken medan andra saker fick följa med oss hem. Därefter hamnade vi på en liten loppis som hette Olika bra saker och där var det riktigt fina och roliga ting som såldes.

Sedan hamnade vi i Haninge i en stor ladugård som hade tre plan proppat med massor av fina antika möbler och andra godsaker. Vi gick runt länge och väl och hittade saker vi gillade. Sen hamnade vi på en loppis i ett garage, vi hittade inte mycket utav tycke där och bilade snabbt vidare till en liten antikbod. Dock var priserna skyhöga där men fina grejer fanns det.

Dagen till ända och vi avslutade med god Kina-middag, film, godis och bad i tunna hemma hos Martinas mor (eftersom Martina var Hus- och kattvakt).

Men jag måste självklart avslöja dagens bästa köp! Det var från den stora ladugården som jag hittade mitt favorit fynd!



Nämligen en stringhylla för 350:-! Kan det bli bättre? Den ska upp i köket sen! Så snyggt det kommer att bli!

Kommentarer
Postat av: Lotta

stinghyllor är så fina. :) Vilket kap. :)



Sv; ja det är ju nästan hela sverige bort, min butik från dig. ;) det är ju lite annat också att gå omkring i en butik än att kolla på internet. Du får ta semester uppåt landet. ;)

2011-02-13 @ 16:59:58
URL: http://lottahietanyberg.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv in kommentaren nedan:


Trackback