Utflykt till Torekällberget.

I söndags var jag och älsklingen till Torekällberget som jag nämnt. Vi hade med oss mackor och kaffe dit upp där vi träffade Tessan, Lucas och Tilde. Vi hade en jättemysig eftermiddag tillsammans i den härliga solen och tittade på djur och fikade. Här kommer några bilder.


Bebisgeten kom och mumsade på mina skosnören!

Tilde och Lucas klappar getterna.

Get och Tilde!

En ko som jag tillägnar min syster Therese!

Lucas och Tilde som leker i gruset efter fikat.


Jag tycker det är helt underbart att ställen som Torekällberget finns. Mitt i Södertälje (i det här fallet) finns det massor med hus och byggnade bevarade från förr och det är öppet för allmänheten. Särskillt mysigt är det med djur man kan kika på och klappa, hoppa i halm och besöka små shoppar som säljer lite äldre produkter som linnedukar tillverkat på gammalt vis och liknande. Helt underbart!


Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv in kommentaren nedan:


Trackback