Helena rekommenderar...

Idag ska jag rekommendera något riktigt fiffigt som finns i matvarubutikerna. Hur många gånger har man inte gått förbi alla bagerin och tänkt "åh, tänk om jag kunde baka croissanter?!". Jag har i varje fall tänkt så ett flertal gånger men aldrig riktigt våga prova (än). Men sen så hittade jag den underbaraste uppfinningen på bakfronten. Denna uppfinning heter Croissanter på burk! Det är så att man kan köpa en burk med deg som är till för croissanter.


     Croissanter på burk                                             Mina nygräddade Croissanter

Man drar i en flik på burkens utsida och sedan vrider man lite. Då "poffar" burken och ut kommer degen. Och inte nog med att det är deg på burk! Nej, de har även "preforerat" (lagt små jack i degen) efter hur man ska dela den för att få fina Croissanter. Så rullar man från den bredaste sidan till udden, lägger dem lite fint böjda på bakplåtspapper och gräddar i ca 10 minuter. Kan det bli lättare än så?! Världens enklaste och est uppskattade frukost. Servera gärna med marmelad till så blir det extra gott!

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv in kommentaren nedan:


Trackback