Tripp till Eskilstuna

När veckan med min syster börja lida mot sitt slut och veckan som skulle spenderas i Eskilstuna började närma sig packade jag, älsklingen och syrran våra grejer för att bege oss till Eskilstuna. Dock så trodde jag det skulle bli lite bättre start än vad det blev!

Snälla Tessan skjutsade oss alla tre till tågstationen och Jimmy och syrran sprang in för att köpa vår biljett. Eftersom de bygger om mellan Södertälje och Läggesta får man åka ersättningsbuss till strängnäs och sen tåg därifrån till eskilstuna (i en hel station). Det var då första missen kom upp till ytan. Jag hade glömt mobilen hemma på vardagsrumsbordet! Snacka om irriterande! När sen syrran och Jimmy kom tillbaka med biljetten (och jag berättat om detta) så tickade tiden över avgångstiden. Vart fasiken är bussen tänkte jag?! Det kom ingen buss. En halvtimme senare satt vi på stationen (fortfarande) och var sura. I all hast och stress på morgonen hade jag kollat fel. Vi skulle tydligen tagit tåg till stockholm och sen buss därifrån till eskilstuna. Irriterande! Vi fick vänta på nästa buss (som skulle gå på det vis som jag trott den första skulle göra!!!) i mer än en timme, men det var inte tillräckligt lång tid för mig att ta mig hem och hämta mobilen.

Till sist blev klockan äntligen dags och vi fick köpa nya tågbiljetter (våra första hade gått ut, de håller bara en timme). Efter mycket om och men kom vi på bussen och fram till Eskilstuna.

Pappa och brorsan hämta oss från stationen och sen åkte vi hem till mamma, som hade lagat underbart god tacopaj till middag. Härligt! Ett bra avslut på en småjobbig dag.

Kommentarer
Postat av: Cajsa

härligt! :D

jag håller och svarar på kommentarer och sedan vettefan vad jag ska göra..xD hehehe...får se vad dagen har att erbjuda.. :P

2010-08-06 @ 09:26:09
URL: http://cajsa1.webblogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv in kommentaren nedan:


Trackback