Säsongens första flukt!

Idag när jag spatserade mot skolan passerade jag pressbyrån och i samma veva öppnades dörrarna och en underbar doft flöt ut genom dem. En ilning genom kroppen då jag insåg att det faktiskt var lussekatter jag doftade! Åh, de första lussekatterna har kommit! "Nybakta" på pressbyrån (antar att de inte bakar dem där, kanske bara gräddar eller bara rent ut sagt värmer upp dem!) finns dem nu att införskaffa och doftar helt underbart och juligt! Jag älskar julen, som jag har nämnt och när jag kände denna välsmakliga doft kunde jag bara inte låta bli att hoppas att den vecka med förberedelser inför advent snart vore här!


Det är säkert inte många som pysslar med sånt (som inte är äldre eller älskar att stå i köket, rätta mig om jag har fel!) men jag brukar alltid veckan innan advent baka lussekatter och pepparkakor. Någon eller några veckor senare är det dags för det stora köttbulle-makandet! Här ska det vara hemmagjorda köttbullar till jul! Och sen får man inte glömma knäck och annat julgott! Åh, vad jag längtar! Snart är den här, högtiden som endast kommer en gång om året och som alla barn och några vuxna längtar till!

Hur många mer än jag längtar, längtar, längtar tills juldagsmorgonen gryr!?

Kommentarer
Postat av: mst

ha en bra kväll

2009-11-11 @ 18:41:34
URL: http://maatilda.blogg.se/
Postat av: Michaela - Hockeyflickvän.

Hej gumman!

Jag vet att jag har varit dålig på att uppdatera bloggen. Jag har som sagt inte vart redo för att förtsätta blogga. Det finns en förklarnin till varför i bloggen, om du vill läsa!



Kram.

2009-11-11 @ 22:01:36
URL: http://haidenaavas.blogg.se/
Postat av: Michaela - Hockeyflickvän.

JAg ska försöka komma tillbaka nu. :)

2009-11-11 @ 22:11:35
URL: http://haidenaavas.blogg.se/
Postat av: Tessi

Jag längtar också!!! :D

Åh, när jag kommer till er om några veckor kanske vi kan baka julgottis eller så? :D

saknar dig älskade syster<3

2009-11-13 @ 21:38:36
URL: http://tessisuniversum.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv in kommentaren nedan:


Trackback