Mormorsrutor!

Titta på detta! Det här lärde jag mig i helgen när vi var hos familjen! Jag har länge velat lära mig och virka! Marita hittade virkningsinstruktioner till mig så allt jag behövde var att hitta virknålar och min kära mor var snäll nog att ge två till mig med garn! Sen lärde hon mig lite upplägg och så! Och nu kan jag virka dessa:


Dessa rutor kallas för "Mormorsrutor". Man brukar virka flera stycken i olika färger och variationer och sedan sammanföra dem till en babyfilt, ett kuddfodral eller kanske en kasse (som min kära mor har gjort!) endast fantasin sätter gränser!

Kommentarer
Postat av: Tessi

haha, ska du inte göra dig själv ett par hörhängen, halsband och armband? ;) <3

2009-11-13 @ 21:43:43
URL: http://tessisuniversum.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv in kommentaren nedan:


Trackback