Flitiga Lisa idag!

Godmorgon på er alla! Idag är det en härlig fredag och jag är på sprudlande humör! Jag har vart vaken i en timme sisådär, hade tänkt gå upp tidigare men jag råkade stänga av alarmet i mitt halvvakna  stadium när det ringde! Lite illa, men men nu är jag uppe i alla fall!

Dagens schema är nämligen fullspäckat! Och självklart har jag redan börja! Detta står på dagens agenda:

♥ Baka lussebullar
♥ Göra pepparkaksdeg
♥ Tvätta
♥ Dammsuga
♥ Sätta upp julgardiner och adventsljusstakar
♥ Få besök av min underbaraste lillasyster!

Ja, massor att göra som sagt! Och jag har redan börjat med lussebaket. Första degen står och jäser i köket! Jag ska snart kila ner i tvättstugan och sätta på maskinerna och sen upp igen och göra den andra degen! Därefter blir det utbak! Åh! Jag älskar julen, det doftar så härligt gott! Det doftar saffran i hela mitt kök just nu! Älskar't! Även fast jag betalade 115:- för 2g saffran! Hutlöst!

Senare ikväll kommer min underbaraste lillasyster hit och ska spendera helgen med oss! Vi ska baka pepparkakor, därför gör jag degen idag! Den måste vila 1 dygn i kylen innan man bakar!

Men nu måste jag kila ner i tvättstugan och tvätta! Ha en fin fredag så länge! Ciao!

Kommentarer
Postat av: Ling

Kul att du verkar ha det bra i alla fall.. Jag är sjuk och har huvudvärk T_T Tappade rösten i onsdags men fått tillbaka den idag. Fick pepparkakor igår :) Kram på dig.

2009-11-27 @ 17:37:53
URL: http://tamarine.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv in kommentaren nedan:


Trackback