Ms. Bijoux och träning!

Idag har jag vart till stockholm och träffat underbara Emelie, en söt tjej jag träffade under veckan jag jobbade på posten med att sortera julkort! Hon är väldigt söt och trevlig och det känns som om vi har mycket gemensamt. Ja, vi klickar helt enkelt!!!

Men som sagt så träffades vi i stockholm för vi skulle besöka en butik som sålde Ms. Bijoux smycken! Butiken hette Nicole och låg på Kungsgatan 31. Så jag kollade upp via eniro vart exakt det låg och hur vi skulle gå. Såg verkligen fram emot att kolla på smyckena i butik, eftersom de även har online försäljning och de hade massor med fina smycken, men man vågar inte alltid beställa från nätet ifall de är för små eller liknande. Därför blev vi väldigt förvånade när butiken i själva verket var en klädbutik! Klänningar och tunikor så långt ögat kunde nå! Jag måste erkänna att jag var lite skeptisk när vi gick i butiken för att kolla om det fanns några smycken. Efter en närmare titt så hittade vi en liten bordshållare på disken bredvid kassan med Ms. Bijoux! Snacka om helt fel uppfattning vi fått då vi trodde hela butiken skulle va full med smycken. Well well ska inte klaga eftersom jag hittade ett halsband med svarta pärlor, två guldvingar och en guld hamsa hand/fatimas hand. Och Emelie köpte ett armband med lila pärlor och en guld hamsa hand/fatimas hand.

   

Hamsa handen, även kallad fatimas hand, ska tilldela god tur, lycka, kärlek, god hälsa till den som bär den.

Hamsa handen ska även skydda emot det onda ögat, som är en vidskepelse och länderna runt medelhalvet tror starkt på detta. "Det onda ögat är en slags negativ kraft som vi alla mer eller mindre bär inom oss. Om vi stirrar för länge på en person, ett djur eller till och med objekt kan vi skada denne med den onda krafter. Detta sker oftast helt omedvetet, men själva stirrandet i sig kommer många gånger från avund eller beundran, och dina ögon blir det onda ögats kanaler."


Vi shoppade lite mer, tog en lunch på donken och sen blev det dags för mig att fara hemåt eftersom jag skulle gå och träna. Hade bokat in mig på ett pass med Afrodans, men otur för mig så ringde dem och sa att passet blivit inställt p.g.a för få deltagare. Så jag beslutade mig för att ta ett pass med spinning istället! Och fy vad skönt det var!

Jag köpte en bh, ett nagellack och ett armband med :)

   

Shopping är terapi!


Ciao!!!


Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv in kommentaren nedan:


Trackback