SL-kaos!

Som vanligt när man reser med SL så kan man ju inte undvika allt detta kaos! Påvägen från Skogås med pendeln, till Älvsjö stannar vi för tågmöte. Står där LÄÄÄNGE och väntar på tåget, men efter vi mött tåget står vi kvar i minst två minuter till! Vilket gör att jag blir stressad och tror att jag ska missa mitt anslutande tåg till Södertälje C. Men "jippi" för mig hade jag fel och jag hade inte alls behövt oroa mig, för mitt tåg var upp till 11 minuter försenat! Usch! Jag får panik och börjar räkna i huvudet om hur det kommer gå, när jag kommer till Södertälje C, där jag ska ta en anslutande buss. Ja, jag räknar ut att jag kommer missa min buss. Sen när pendeln äntligen kommer, nu nio minuter sen, så sitter jag på hela resan, stressad och inser att jag måste gå i rask takt hem för att hinna till mitt program om "Harry Potter och Halvblodsprinsen - Bakom Magin" (jag vet att jag är nörd, men jag kunde inte bara missa det!). Men lycka! Jag kommer in bara 1 minut sen till sist och börjar skynda mig mot min buss, då jag ser att den är stängd, inramad utav galler tillsammans med tre andra busshållsplatser! De har flyttat på min buss! Vart!? JO, till andra delen, den bakre delen utav hela "buss-centrum" och det är en lååång bit! En minut tills bussen går och jag börjar kuta som en tok! Kommer fram flåsandes, visar mitt kort och sätter mig. Bussen står kvar i fem extra minuter. ÅH! Denna ironi!

Men jag hann till mitt program, det var ju det som var meningen! Men usch vad jag är trött på detta SL-strul!
    

Kommentarer
Postat av: emelie

härligt, jorå :d åh, tack så mycket. följ mig via bloglovin?

2009-07-15 @ 23:11:03
URL: http://sandbergemelie.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv in kommentaren nedan:


Trackback