Mardrömmar!

God morgon! Ännu en sen morgon helt enkelt, vilket inte riktigt var meningen! Men jag hade en mardröm och kunde inte riktigt sova! Det var hemskt, jag ska berätta för er!

En utav mina bästa vänner heter Jonna. Vi har känt varandra ända sen vi föddes, bokstavligen! Våra mödrar låg nämligen i samma rum på BB när vi skulle komma till världen. De låg i samma rum, vi är födda på samma dag, samma timme! Det ända som skiljer sig är att jag är 5 minuter äldre än Jonna. Så vi har kallat oss tvillingar med olika mammor väldigt länge. Jag älskar henne och jag tycker det är så tråkigt att vi nästan inte träffas så ofta längre.. men det kanske blir en ändring nu eftersom hon pluggar på södertörn och det ska ju jag också börja med nu!



I varje fall så är drömmen såhär: Min underbaraste tvilling-vän dör på något mystigt sätt på vår födelsedag (vi är födda den 7 juni) och jag får veta detta via hennes lillasyster Ellinor. Jag är helt förkrossad och gråter och gråter, helt otröstbar helt enkelt! Sen när själva tanken börjar sjunka in, hon är verkligen borta, hon kommer inte tillbaka, så kommer det ett brev (vi har brevväxlat väldigt väldigt länge också, eftersom vi alltid bott en bit ifrån varandra) på posten. I det brevet ligger ett brev till min syster och ytterligare ett brev till mig, från Jonna. I min systers brev står det att Jonna hade skrivit klart detta och skulle posta det innan hon dog, men hann inte posta det. Ingen hade läst vad det stod eller så, det var ju adresserat till mig. Jag är helt chockad och skakar. Måste ta ett djupt andetag innan jag får upp brevet och kan läsa vad det står. Det är ett vanligt brev, "Kära Helena..:" och grejer, men jag ser inga spår utav vad som skulle ha fått henne död. Jag har inte fått veta om det var självmord eller mord eller helt enkelt en olycka. Tårarna pockar i ögonvrån och de väller över. Min älskade tvillingsjäl, borta, saknad, älskad.

Hela mardrömmen pågår så, jag ledsen, sorgsen över vad jag har förlorat. Folk som fortsätter med sitt vanliga liv, men jag har stannat i tiden. Kan inte förmå mig att fortsätta, inte utan Jonna! Någon månad senare (i drömmen) så är jag på en fest, ett kalas är osäker på vad det var. Det enda jag kunde känna var sorg. Samma sorg jag känner varje gång mina tankar vandrar till farfar, farmor och mormor Carla. Det var hemskt! Jag kommer ihåg att jag även försökte ringa henne på mobilen, men inget svar. Det enda jag nådde fram till var hennes mobilsvar. Fick höra hennes röst som sa att hon inte kunde ta samtalet nu, lämna meddelande efter signalen så skulle hon ringa upp. Men det skulle hon inte. Jag skulle aldrig mer få höra hennes röst!

Sen vaknade jag, med tårar rinnandes. Jag skakade. Det tog ett tag innan jag insåg att detta var en dröm, en mardröm! Då blev jag så himla lättad! Tänkte rycka åt mig mobilen och sms:a henne direkt, för att kolla hur hon mådde, om allt faktiskt var bra med henne!  Men sen insåg jag att det var mitt i natten. Jag var tvungen att vänta! Så jag kröp närmare min älskling, min trygghet och försökte somna om, vilket jag gjorde efter ett långt tag.

Jag har sms:at henne nu, men jag har inte fått svar ännu. Jag fattar inte att ens hjärna kan skapa såna hemska illusioner och drömmar då man sover. Jag undrar varför? Känns verkligen hemskt att vakna om natten och tro att en människa man älskar är borta!

Brukar ni ha mardrömmar?

Kommentarer
Postat av: N O E S C A P E

SV: till inlägget: Guess who..?

Haha, jaa jag ÄLSKAR HONOM... ;)

Men du får se om du har RÄTT :D

2009-08-17 @ 11:41:06
URL: http://noescape.blogg.se/
Postat av: PiinkY♥

nämen usch vilken dröm ..Jag drömmer aldrig mardrömmar . Jotack jag hoppas också jag kryar på mig=)

2009-08-17 @ 12:24:38
URL: http://annajunttila.blogg.se/
Postat av: ♥Transan/Jonas/♥

/Svar/ Ja eller hur!!!! :D

2009-08-17 @ 12:48:37
URL: http://transan.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv in kommentaren nedan:


Trackback