Jag har bestämt mig...

Nej, nu har jag verkligen bestämt mig att något måste göras! Nu måste jag ta och skärpa mig, annars kommer jag alltid vara en liten tjockis! Jag vill verkligen bli lite mer fit, så nu ska jag faktiskt skärpa till mig och försöka styra upp mina matvanor helt enkelt! Så jag ska ha några enkla riktlinjer! Jag har bestämt mig att leva ett nyttigare och hälsosammare liv!

Det kommer inte vara så att allt är totalförbjudet, visst jag får unna mig lite då och då och detta är mitt val! Och sen blir det extra bra när träningen kommer igång igen nästa vecka!

Så, här kommer mina riktlinjer:

  • Inte skåp äta/små äta (har en tendens att göra det när jag är uttråkad)
  • Inte dricka så mycket läsk
  • Hålla händerna borta från chips, godis, snacks..ja allt fett!
  • Motionera mera
  • Hålla koll på måltiderna, äta sallad till varje måltid, inte så svår smält mat
  • Om jag är sugen på något köp dip och skär upp morotsstavar och gurkstavar
  • Fika är tillåtet om man har gäster, fyller år, ska på besök hos nån eller någon annan fyller år. För att vara artig.
  • Dricka mycket vatten
  • Äta mer frukt
Så önska mig lycka till så får vi se hur det går (kommer säkert misslyckas med en gång eftersom jag är en sån gottegris!!!)

Om ni har några bra tips till mig så får ni gärna dela med er!
  

Kommentarer
Postat av: Ling

Jag vet att jag inte klarar av sånt då så fort jag är hemma grisar jag.

Du har redan gått ner en massa i vikt så knappast som var eller är en tjockis.

Att försöka kapa av allt onyttigt och fett kanske inte är en bra idé, minska kan man i alla fall göra.



Jag önskar dig lycka till men tycker inte att du behöver det. Du har redan klarat av min diet och allt.

2009-08-05 @ 14:10:31
URL: http://tamarine.blogg.se/
Postat av: Anonym

borsta tänderna när du vill ha godis. de e inte gott o äta med tandkrämssmak i munnen. ^^

2009-08-06 @ 17:17:53



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv in kommentaren nedan:


Trackback