Hemma på soffan!

Godkväll kära vänner! Nu är jag och älskling hemma igen (okej vi har vart hemma i några timmar, men jag har inte satt mig vid datorn förrän nu!

Vi vandrade iväg till skogen (hemifrån Jimmys mor och Tage) vid 12 tiden. Vi var hemma igen vid 18-tiden, vilket resulterade i 6 timmars bärplockning! Det var jättekul faktiskt! Mysigt, behagligt, avslappnande och vi har plockat massor med blåbär! Det blev nästan 2 fulla hinkar (som rymmer 2,2 kg...står det på..så ungefär 2 liter/hink antar jag..?) så det blev riktigt bra resultat! Kantareller hittade vi också, men eftersom jag inte äter dem och älskling halv gillar dem så fick hans kusin dem istället! Bättre att några som tycker om dem äter upp dem! Jag tycker bara det är kul att plocka!!! :)

Men även fast det har vart en kul stund i skogen måste jag erkänna att jag hatar allt mygg och knott så förfärligt! Har kommit upp till 12-13 myggbett nu när jag räknade men har säkert missat några! Myggmedlet som jag använde hade alltså inte så bra effekt! Så även om vi fått mycket bär så är jag även nöjd att sitta här på soffan med en påse gott & blandat och bara njuta! Har även lurarna på med musik! Lite blandat är mixen idag!

Här är bilderna på våra blåbär och kantareller:



Så nu kan jag baka blåbärspaj och muffins och kanske till och med göra lite blåbärssylt! Åh så skoj! Hihi!

Vad har ni haft för er idag då?
    

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv in kommentaren nedan:


Trackback