Oljemålningar

För några år sedan fick jag oljemålnings-kit med staffli och allt i julklapp, vilket jag tyckte var väldigt roligt. För jag har alltid älskat att måla och rita oavsett om det bara är med färgpennor eller vattenfärg. Mina föräldrar sa att det var min favorit sysselsättning när jag var liten.

Sen när jag fick oljefärger och dukar att måla på så blev jag ju jätteglad! Jag hade önskat mig det en tid. Så jag målade den första tavlan ("Love") då jag var jättekär i en kille och ville testa lite hur det skulle bli med. Sen blev det strul med allt och jag gillade den inte så mycket längre. Sen träffade jag Jimmy och han gillade den så nu är den framme igen.

Den andra tavlan målade jag åt Jimmy, för han ville ha en tavla som jag hade målat. Så jag målade en drake till honom eftersom jag visste att han gillade såna saker. Det tog 2-3 månader att måla tavlan, men han blev ju i varje fall jätteglad. Så det var ju bra, även fast jag inte blev lika nöjd som han.

                  

 

Kommentarer
Postat av: Louise - mitt tonårsliv

fina tavlor :D

2009-04-28 @ 20:02:23
URL: http://helpmehelpyou.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv in kommentaren nedan:


Trackback