Broderade Tavlor

Jag vet att många tycker att brodering och stickning är något som äldre människor håller på med, men jag måste säga att jag tycker det är en avslappnande och lugnande hobby. Jag älskar att brodera och sticka, hålla på med saker och tillverka något. Det är väldigt kul och jag brukar göra det samtidigt som jag tittar på TV.

Broderi kan man köpa i hobbybutiker eller beställa via vissa kataloger. Man kan även hitta dem på marknader, på tradera och så vidare. Men man kan även rita ett eget mönster, vilket man gör lättast genom att använda sig utav rutat papper. Då kan man bara kryssa i de rutor man ska sy i och sen räkna ut hur många rutor man använt och räkna ut det på väven.

De här broderierna har jag dock sytt efter ett färdigt mönster. De är väldigt fina mönster som jag fastnat för och egentligen är brodering väldigt lätt. En lätt hobby helt enkelt. Man måste dock tänka på att inte dra åt stygnen för hårt och använda sig utav rätt antal trådar och så. Men det brukar oftast stå på beskrivningen. :)

Allt tåls att prova på! Glöm inte det!

                                 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv in kommentaren nedan:


Trackback