Volanger i massor!

Nu har jag äntligen stickat klart min halsduk med garnet jag köpte på Syfestivalen i älvsjömässan med min mamma och Lotta. Det var inte alls så svårt, bara att sticka räta maskor. Effekten av volangerna uppstår då garnet är brett och ihåligt. Så man stickar räta maskor i den övre raden på garnet. Kvinnan som sålde garnet sa att man skulle sticka sex maskor, men jag ville ha den lite bredare så jag la upp tio maskor.
 
 
Riktigt nöjd med valet av färg, det är en så snygg lila tycker jag! Min favoritfärg. Så nu längtar jag tills det blir lite varmare så jag kan använda denna halsduk istället för de tjockare jag använder nu. Våren hälsas välkommen med lila volanger!

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv in kommentaren nedan:


Trackback