37. The way we were (1973)

                    

Titel: The way we were

Genre:
Drama och romantik

Producerad:
1973

Längd: 
118 minuter

Sågs:
den 6 mars 2012

Kort beskrivning:
Katie och Hubbell är studenter på samma collage men har helt olika liv. Hon en kämpe i kampen mot krigen i spanien och Hitlers maktövertagande i Europa och måste jobba för att ha råd att betala i sina studier. Medan han är mer intresserad av sport och är skeptiskt till politiken. Trots detta kan inte Katie låta bli att imponeras av hans charm och hon gör det fortfarande när de möts ett antal år senare.

Åsikt om filmen:
Den här filmen har jag velat se enda sen jag såg ett avsnitt av sex and the city och de diskuterade det faktum att Carrie var som Katie och Mr. Big vad Hubbell. Jag kan ärligt säga att jag är glad att jag tog beslutet att se den till sist. Helt underbar film. Beskriver hur kärleken kan vara; inte lätt alla gånger. Även denna kommer bli en filmfavorit och hamna i min DVD-samling.

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv in kommentaren nedan:


Trackback