79. Burlesque (2010)

Titel: Burlesque

Genre: Drama, Romantik, Musikal

Producerad: 2010

Längd: 119 minuter

Sågs: den 8 april 2012

Kort beskrivning:
Filmen handlar om en småstads tjej som flyttar till Los Angeles med hoppet om att kunna uppfylla sina drömmar om att bli sångerska. Hon hamnar på den lilla klubben Burlesque och börjar jobba som servitris samtidigt som hon försöker övertala ägarinnan om att ge henne en chans på scenen.

Åsikt om filmen:
En film helt i min smak! Jag älskar musikaler! Helt fantastiskt att kombinera film och musik. Jag kan ärligt säga att jag fick gåshud flera gånger om i den här filmen. Christina Aguilera och Cher gör sina roller så bra och jag klagar inte heller över ögongodiset i form av Eric Dane och Cam Gigandet. Denna kommer jag absolut se om igen!

Kommentarer
Postat av: emma

"hej ibland behöver man koppla bort en stund, kanske på ett hotell, kanske du ska någonstans i sommar och vill bo på ett fint hotell med några vänner? Det är jätte många som har tackat mig för att jag tipsat om denna tävling, var med här och tävla http://www.alltforforaldrar.se/kul/promo/extpage/18112



Fin blogg du hade, allt bra? :)

/Emma - williams mamma

http://nattstad.se/Emmahjorth




Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv in kommentaren nedan:


Trackback