38. My week with Marilyn

 Titel: My week with Marilyn

Genre: Biografi, Drama och Historia

Producerad: 2011

Längd: 99 minuter

Sågs: den 6 april 2012

Kort beskrivning:
Filmen är gjord utifrån en assisten som jobbade vid produktionen av Marilyn Monroes produktion av The prince and the showgirl. Man får följa med i assistentens dagliga arbete och hans interaktioner med den storslagna aktrisen, han kommer i kontakt med den "riktiga" Marilyn och får förnimmelser om hur hon är som person off camera.

Åsikt om filmen:
En film som illustrerar de känslor som kvinnan bakom Marilyn Monroe kände. Hur det var att vara känd aktris på den tiden kunde absolut inte vara lätt, särskilt inte då kvinnan uppenbarligen hade ångest och liknande över sin situation. Filmen är vacker, den är ärlig och förtrollande på samma gång. Personligen är jag som många andra förundrad över Marilyn Monroe och jag var betagen av filmen, fick gåshud och älskade varje sekund - och då var det bara en skådespelerska som agerade Marilyn. Undrar då hur hon var i verkligheten. Väl värd att se enligt mig i alla fall. Kommer absolut köpa denna DVD och jag ser fram emot att se de andra filmerna med den äkta Miss Monroe som jag har på listan. 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv in kommentaren nedan:


Trackback