Jul i mitt hus!

Ja, vad ska man säga. Julen har redan kommit och gått utan att jag hunnit haft tid med att blogga det minsta. Inte ett enda inlägg under hela december! Det är ju så att jag skäms lite måste jag säga! Fy på mig! Men men egentligen är det lite sent att gnälla över något som redan vart. Jag menar det är ju ändå ett helt nytt år! Jag måste i varje fall absolut visa mina pepparkakshus skapelser som jag är så himlans nöjd med!
 


En fin kyrka, som faktiskt har lampor och kan lysa mysigt om kvällarna.


Och även ett litet lusthus, tog mig en stund att foga samman men är sjukt nöjd med resultatet!

Ja, i år bestämde jag mig att, istället för att köpa färdig modulsats utav Annas pepparkakshus, göra helt egna från scratch! Jag bakade ut mina delar ifrån pepparkakshus efter uppritade mallar och sammanfogade med hett socker. Därefter dekorerade jag med lite chokladhjärtan och kristyr. Funderar seriöst på att ha kvar dem till nästa år då ingen ändå kommer äta upp dessa. Men hur man ska lösa förvaringen får jag väl helt enkelt se så småning om. Om ni har några tips får ni gärna dela med er!  


Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv in kommentaren nedan:


Trackback