Pippitröja

Som ni kanske kommer ihåg så började jag i våras sticka på en pippitröja till min kära lillkusin Tindra. Nu har jag äntligen blivit klar (det var ett tag sen men jag har inte hunnit skriva här i bloggen på ett tag p.g.a skolan och en massa annat) och jag har levererat den med. En söt och blyg liten tjej fick mottaga en pippitröja som har vart bland det mest roliga jag har stickat hittills i mitt liv. Uppskattad blev den också och självklart så har den provats.

Pippitröjan precis färdigmonterad!


Sötnosen Tindra iförd sin nya pippitröja!


Är ni själva sugna på att sticka en söt pippitröja till en liten sötnos så hittar ni beskrivningen gratis via den här sidan: Järbo Garn - Pippitröja. Ni kan även söka på fler gratis beskrivningar på deras hemsida www.jarbo.se

Stickning är faktiskt ett väldigt bra och meditativ handarbete och jag tycker det är avslappnande att sitta vid TV:n och sticka samtidigt, ni kanske borde prova? Det kan vara något för er med :)

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja visst är hon fin i tröjan! Duktiga du!!! Den är perfekt att ha nu denna årstid och blir bra i vinter med. Tack igen:) Kram Anna

2010-09-22 @ 21:22:34
URL: http://ansen.blogg.se/
Postat av: Emelie

Haha gud vad söt hon var i tröjan, super fint Helena :D Du är så duktig!

2010-09-25 @ 21:57:42
URL: http://wiljestark.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv in kommentaren nedan:


Trackback