Jag skäms!

Ibland kan jag inte förstå hur en del människor inte kan ha någon skam i kroppen!! Jag har blivit lärd att man ska visa hänsyn och respekt till dem äldre och jag tror jag inte är den enda som blivit upplärd så. Men ibland måste jag bara ställa frågan har ni ingen skam i kroppen om ni inte kännera att man vill erbjuda en äldre människa som är gammal och har trötta ben sin sittplats på bussen då det är fullt!? Jag gör det utan tvekan, men idag på bussen hem så var varenda sittplats tagen och en gammal man fick stå hela vägen utan att någon erbjöd honom sin sittplats. Jag skulle ha erbjudit min om jag hade haft en, men jag fick själv stå.

Jag undrar vart dagens människor är påväg när man inte erbjuder en gammal man, som inte har lika pigg kropp som vi yngre, sin sittplats!? Vi har bättre ben, bättre balans, mer ork och så vidare än vad de äldre som levt större delen av sitt liv har. Jag måste bara fråga hur tänker ni egentligen?! Har ni blivit uppfostrade på ett så egoistiskt sätt att ni inte bryr er om era medmänniskor längre? Om ni ens har gjort det någon gång? Vi lever i ett samhälle tillsammans med andra, vi är inte enskilda människor som lever oberoende i det här samhället. Tänk på dem äldre, sluta vara egoistiska. Jag måste säga att jag skäms! Skäms över alla er som ignorerar möjligheten att göra en god gärning, hjälpa äldre eller någon annan för den skullen också. Ni kanske ska tänka efter en extra gång, det kan komma tillbaka senare i livet.




Kommentarer
Postat av: Anna

Ja visst blir man fundersam över vart världen är på väg. Tur att du är så klok och har fina värderingar! Pysseldag tycker jag verkar kanon den helgen du kommer till ea:) Vi kan höras av o planera lite. Vill gärna komma och hälsa på er snart, spännande med "nytt" vardagsrum:) Sköt om dig!!! Kram Anna

2010-11-09 @ 21:02:16
URL: http://ansen.blogg.se/
Postat av: Karin

Jaa du, idioter finns det gott om tyvärr! Usch på dem ; )



Sv: Tack, vad snällt! Ja snart får jag prova på lite nytt... Är ett vikariat. Men blir ju iaf 15 månader inne på ett varmt kontor. Hehe : ) Kram på dig!

2010-11-13 @ 21:36:28
URL: http://kakan84.blogg.se/
Postat av: Matilda

Sv: Det tycker jag!!=)

2010-11-20 @ 13:09:57
URL: http://matildasimonette.blogg.se/
Postat av: Camilla

Sv: Det är inget allvarligt, jag fick reda på förra veckan att jag är gravid :) Så jag är i vecka 18+3 (dvs vecka 19) och är beräknad till 20 april :) Alex (pappan då) tycker det är jobbigt just nu och därför vill han inte att jag ska publicera det i min blogg eller på facebook :P

2010-11-20 @ 15:13:40
URL: http://camillaedlund.blogg.se/
Postat av: Novembersara ©

sv: Får göra den någon dag, när jag orkar :D haha.

2010-11-30 @ 11:31:32
URL: http://novembersara.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv in kommentaren nedan:


Trackback