Parken Zoo

Under vår tripp till Eskilstuna hade vi planerat in några små utflykter vi skulle göra. På måndagen så var vi inte framme förrän framåt kvällen och tisdagen var lugn. Men onsdagen spenderade vi alla sex (jag, älskling, syster, bror, pappa och mamma) i Parken Zoo. Min bror jobbar nämligen där över sommaren så han hade fått gratispass in till Parken Zoo för att ta med familjemedlemmar dit. Så vi tog oss en hel dag, gick igenom hela parken och tittade på vartenda djur som finns. Det var riktigt roligt, jag har inte vart där sen jag var riktigt liten och det var första gången Jimmy var dit. Vi såg allt från apor, leoparder och tigrar till krokodiler, komodovaraner och grodor. Dem har gjort om väldigt mycket och har massor med fridlysta och utrotningshotade djur i parken för att försöka rädda och låta dem leva vidare. Jag tog massor med bilder, men jag kommer lägga upp några få här.



Efter rundvandringen så åt vi middag på en av restaurangerna innan det var dags för att promenera hem. Det var en jättefin dag och jag hade en jättetrevlig stund med min familj och älskling.


Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv in kommentaren nedan:


Trackback