Blomster!

Hej bloggen! Tar en paus i min städning! Känner mig helt slut och börjar bli hungrig! Så när jag skrivit detta ska jag börja laga en liten lunch till mig! Det blir stekt potatis och korv eller köttbullar eller farmarbiff. Få se vad jag skrivit på matsedeln idag, har för mig att vi ska äta farmarbiff ikväll!

Men innan jag går ska jag bara visa och berätta vad jag nyss gjort! Jag har nämligen tagit hand om och vårdat mina (våra) blommor! Det är nämligen så att vi fick en nässelblomma av min mamma, men den började må dåligt nu och var torr, ja jag vet inte vad som gjorde det. Jag tror att jag placerade den på fel ställe från början, i köket! Där lyser solen flera timmar om dagen, så den blev missfärgad och ful! Mådde dåligt och så vidare, så flyttade jag den till vardagsrummet, men den höll sig inte bra så länge! Tror jag vattna den för mycket för jag trodde den behövde mer vatten! Men nu! Nu har jag tagit skott på den och ska plantera flera nya! Sen har jag planterat ett par andra skott som jag tog för någon vecka sen! Så här ser det ut:



Fint va! Och sen kommer vi ha massor med härliga nässelblommor här hemma! När det har växt ut rötter på skotten! Känner mig verkligen husmor-aktig idag! Hihi!

Sen så har jag även fotat lite på min porslinsblomma! Den bara blommar och blommar och blommar! I massor! Älskar dessa blommor! De är så fina, de ser verkligen ut som porslin!



Är de inte fina?! Fick faktiskt rätt bra bilder då de ligger i handen! Ska se om jag kan redigera lite! Kanske ska satsa på att fota lite mer seriöst?! Det skulle vara kul, jag menar vi har ju ändå en rätt bra kamera!

Vad har ni för er? Brukar ni vara husmor-aktiga hemma? Ta hand om blommor, plocka, städa, tvätta, diska och liknande? Puss!

Kommentarer
Postat av: Linda - det handlar om helheten!

åh va fina blommor! har du gröna fingrar? =) jag lyckas alltid döda våra -från början- fina blommor. tillomed kaktusar dödar jag o gaderobsblommor! =P



jo du har rätt i det där med att man inte får nått utlopp för sitt sociala liv när man bara går hemma o alla andra har jobb eller skola osv.. jag känner igen mig så himla väl i det du skrev! Puss o kram

2009-09-03 @ 13:50:10
URL: http://lindapyykkonen.blogg.se/
Postat av: Baby Melody

Ja det där va ju himla fint! Vackra grejer!!

Jag är också en husmor haha, går varje dag o plockar, diskar, tvättar. Sen gillar jag göra det fint med blommor, tavlor, söta prylar och levande ljus. =)



Tack så mycket! Ska njuta av min sista lediga dagen!

Puss o kram på dig!

<3



2009-09-03 @ 14:02:52
URL: http://babymelody.blogg.se/
Postat av: Linda - det handlar om helheten!

va roligt att du diggar att lyssna på mig, du vet ju att jag fått höra att min röst suger.. men nåväl, alltid underhåller jag ju nån. =) <3

2009-09-03 @ 14:58:36
URL: http://lindapyykkonen.blogg.se/
Postat av: Linda

Många inlägg att läsa:). Jag älskar pyssla med blommor. Porslinblommor du har i din hand är så fina. Min har jag ute på balkongen för jag klarar inte av dess doft!! Luktar så stark att jag storknar varje gång jag går förbi.suck.

2009-09-04 @ 12:40:52
URL: http://nakit.webblogg.se/
Postat av: Ling

"Jag är det ena eller andra" xD

2009-09-04 @ 17:31:56
URL: http://tamarine.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv in kommentaren nedan:


Trackback