Tacopaj!

Den här pajen är ett väldigt gott alternativ om man är trött på att göra "bara vanliga" tacos! Är mycket smidig att göra om man har gäster också! Sköter sig själv i ugnen och går snabbt att röra ihop!

Ugn: 225 grader C

Ingredienser:

Pajdeg:

200g smör/margarin
4 dl mjöl
4 msk vatten

Fyllning 1:

1 gul lök
400g köttfärs
1 påse tacokrydda
1 dl vatten

Fyllning 2:

2-4 tomater
2 dl creme fraîche
1 dl tacosås

Riven ost

Gör så här:
1. Sätt på ugnen. Rör ihop ingredienserna till pajdegen. När den fått en fin och fast form så trycker du ut den i en pajform.
2. Fyllning 1; Hacka löken fint. Fräs sedan upp löken och köttfärsen.
3. Tillsätt därefter tacokryddan och vattnet. Låt puttra.
4. Fyllning 2; Hacka tomaterna. Rör därefter ihop tomater, creme fraîche och tacosåsen.
5. Tag köttfärsen från spisen och häll på pajdegen. Bred ut det till ett jämt lager.
6. Bred nu ut den andra fyllningen uppepå köttfärsen. Strö sedan över rikligt med riven ost så det täcker över all fyllning.
7. Grädda i 30-40 minuter. Ta ut pajen när osten smält och fått en fin gyllen brun färg.

Avnjut sedan tillsammans med en god sallad! Tänk på att pajen kan vara riktigt varm då den kommer direkt ut från ugnen.


Kommentarer
Postat av: Sebbe

Kommer förmodligen aldrig i mitt liv lära mig laga mat. Bara kakor osv för mig! Jag får äta konservmat i resten av mitt liv =D

2009-03-25 @ 15:18:31
Postat av: Emelie

Tacopaj är så himla gott :D

2009-03-28 @ 11:25:30
URL: http://wiljestark.blogg.se/
Postat av: Tompsss

God som fan :D

2009-03-29 @ 19:03:14



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv in kommentaren nedan:


Trackback