Fullt upp

Jag har börjat inse att jag känner mig lite som en dålig person. Inte dålig i bemärkelsen att jag är elak, taskig eller liknande utan att jag får dåligt samvete över att min tid inte räcker till. Det är alltid något att göra och jag kan verkligen inte minnas senast jag var ledig för att vara ledig (alltså inte göra ett enda dugg en hel dag utan bara vara ledig). Jag har märkt av detta speciellt de senaste veckorna. Dagarna är bokade medan det samtidigt skickas förfrågningar om att ses och inbjudningar till kalas, vilka avböjs med "jag kan inte jag jobbar helgen" eller "jag har tyvärr redan planer, men vad sägs om".
 
Det är inte det att jag klagar på att ha mycket att göra, men samtidigt känner jag inte att jag räcker till och att vissa försummas. Det jag tänker främst på är familjen och släkten. Födelsedagar jag missar för jag jobbar helg (senaste födelsedagarna har jag missat just för att jag jobbat!) och tiden som saknas för att åka hem till Eskilstuna och hälsa på föräldrar, syskon och släkt. Ibland önskar jag nästan att dagarna hade några extra timmar så man kunde hinna med en snabb visit eller planera flera event samma dag. Men mellan kompisar, jobb, träning och pojkvännen samt hinna med hemmet så känns det lite som att allt annat bara faller ifrån. Jag insåg att jag inte vart hemma sedan 31 augusti och detta var i enbart över dagen för att sedan åka till Mariestad som min syster flyttat till, så jag hann enbart träffa min pappa innan vi åkte. Jag vill inte ens kolla när gången innan var!
 
Så jag har lite dåligt samvete, för jag känner att jag inte räcker till och i och med att mitt jobb har öppet 365 dagar om året så inser jag nu att jag förmodligen kommer jobba över jul med. Undrar om jag hinner åka till Eskilstuna något innan det här året tar slut?!! Det är mycket nu!
 
 
 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv in kommentaren nedan:


Trackback