Nyårsafton!

Efter det gångna året som varit så vill man ju fira av det och välkomna in det nya året! Vår nyårsafton spenderades hemma hos några av mina vänner med en parmiddag och fest! Vi lagade en trerätters middag som bestod av saffransrisotto med pilgrimsmusslor till förrätt, oxfilé med potatisgratäng, bearnaisesås och sallad till huvudrätt och till efterrätt en Chokladmousse och panacotta tårta som en av gästerna hade med sig. Riktigt god meny blev det kvällen till ära.


Vår fina dukning


Saffransrisotto med pilgrimsmusslor


Oxfilé med potatisgratäng, bearnaisesås och sallad


Den fina tårtan som vi fick till efterrätt!

Kvällen fortsatte med fest, musik, prat, umgänge och självklart gick vi ut för att poppa champagnen till 12-slaget! Helt underbart rolig kväll hade jag verkligen, riktigt skoj och tack för det trevliga umgänget alla ni som var där! Gott nytt år på er alla!


Kommentarer
Postat av: MammaMorran

Oj, vilken tjusig middag- efterrätten så ju hur god ut som helst- vad var det för ngt?

Ha en fin lördag!

Kram

MammaMorran- funderar på livet & Barn med ADHD/Autism

2011-01-08 @ 18:52:12
URL: http://mammamorran.blogg.se/
Postat av: Karin

Verkar som ni hade en härlig nyårsafton! Gott nytt år på dig! : )

sv: Jag har dessvärre ingen bild från bröllopet med klänningen. Men jag hade en kort rosa klänning från JC. Enkel utan axelband. Blev faktiskt ett par stövlar med klack som jag hade hemma. Det funkade : ) KRAAAAM

2011-01-12 @ 18:38:36
URL: http://kakan84.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv in kommentaren nedan:


Trackback