Blogglista!

1 - Hur länge har du bloggat? Jag har bloggat på den här bloggen i snart två år. Hade en annan blogg innan och där var jag kanske ett halvår, sen gav jag upp för jag hade inte så mycket tid då.


2 - Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga? Jag tyckte dem verkade intressanta och var fascinerad över personerna bakom. Hur de hann med allt och bloggandet. Jag blev inspirerad på en gång och kände att jag också ville ha en blogg så fort jag fick tid.


3 - Vilken var den första blogg du förälskade dig i? Oj! Jag tror det var Fokis blogg faktiskt! Jag tror att det inte direkt var bloggen i sig jag blev fast för, även fast den är så himla söt utseendemässigt och så! Nej, jag fastnade för Foki själv, hennes personlighet är helt underbar! Och jag blir inspirerad utav hennes liv och att hon vågar ta så många chanser!


4 - Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem? Jag har kollat då och då i mina gamla inlägg men det känns rätt skrattretande! Känner mig så mycket mognare idag än när jag började bloggen. Då var det mest om min dag, vad jag gjort och så. Inte alls intressant enligt mig!


5 - Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare? Oj, ja.. det är en hel del faktiskt! Jag har rätt många som jag läser. Fler än ett tiotal tror jag. Runt 15-20 stycken faktiskt.


6 - Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)? Dem bloggar jag läser är oftast dagboks och ämnes kombinerat. så jag skulle säga 60% både och, 30% ämnes och 10% dagbok.


7- nämn en bloggare (obs:länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om. Jag skulle säga Makeupartistens blogg just för att hon är duktig inom smink och en massa skönhetsvård. Inte alls som jag!


8 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om. Här väljer jag nog Takais blogg för det känns som om vi värderar samma saker, har liknande typ av smak och så. Jag känner mig hemma i hennes blogg.


9 - Vad tycker dina närmaste om att du bloggar? Många tycker att det är roligt och jag har rätt många som följer min blogg även fast de inte har en egen. Sen finns det självklart några som tycker att jag slösar bort min tid med det här! Men men, så länge jag känner att jag får göra det här om jag vill så struntar jag egentligen i vad någon tycker om min blogg, om det är negativt!


10 - Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg? Ja, det tycker dem. Det är mycket jag i bloggen. Jag är engagerar mig i mina intressen och lägger ut saker som jag gillar och som jag brukar göra. Ingen mening med att låtsas tycker jag.


11 - Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden? Ja, det tycker jag. Det är relativt lätt egentligen. Jag menar jag berättar det mesta som jag brukar berätta för mina vänner och bekanta. Allt privat som jag känner är till för enbart mig, min sambo och några få utvalda NÄRA vänner/familj lägger jag inte ut här. Det är absolut onödigt. Det är som att leka med elden egentligen, tänk om fel öron (snarare ögon i det här fallet) får reda på något och använder det emot en?!


12 - Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför. Ja, det skulle väl vara min relation till alla i min närhet, om vi grälar eller liknande är det ju knappast så att jag skulle hänga ut det här! För det skulle jag bara ångra sen när man blir sams igen! Sen skulle jag aldrig hänga ut intima, privata saker här i bloggen. Det är ju som sagt bara för mig och dem inblandade.


13 - I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du? Indirekt vill man ju ha bekräftelse på det man skriver, det är ju kul att veta att folk läser det man skriver! Men egentligen var det inte därför jag skapade bloggen från början. Jag skapade bloggen för att jag skulle ha någon typ av plats att gå tillbaka och kika på mina inlägg.. Ungefär som en dagbok men virtuellt.. med recept och roligheter att tillgå med än enbart vad jag gjort om dagen!


14 - Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg? Inte enbart, men om man får vidare kontakt och konfererar via kommentarer och msn, lite djupare och så, så kan man lära känna en del av personen. Men sen behöver man lära känna människan of the keyboard, hur denne är i verkligheten.


15 - Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen? Nej inte direkt, men jag har planerat med några bloggare att vi ska ses. Jag har däremot träffat personer via nätet, men det var innan jag startade bloggen.

 

16 - Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga? Givetvis! Det kan vara lätt för en del människor att fastna i den virtuella världen och glömma bort verkligheten. Tyvärr är det svårt att veta vilka människor som fastnar och vilka som inte gör det.


17 - Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Ja, det har jag. Det är lite trist att man stöter på så många svartsjuka människor som känner att de måste rikta allt emot en. Men jag antar att det är en del av det hela med bloggandet och så. Men samtidigt trist att de måste ta ut sig på någon som är oskyldig... Jag har aldrig varit den som kastar skit på någon jag inte känner. Jag menar via nätet så kan man ju vara vemsomhelst! Man kanske spelar en roll i sin blogg och inte alls är så i verkliga livet. Tycker det finns alldeles för mycket hat i världen!


18 - Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar? Nej, inte vad jag kan komma på direkt. Jag tänker verkligen igenom vad jag skriver i min blogg och till andras bloggar. Om jag blir upprörd av något inlägg brukar jag bara klicka mig därifrån och kanske dela med mig utav mina tankar verbalt till en kompis eller min sambo. Jag vet ju som sagt inte om människan i fråga spelar eller är seriös. Varför orsaka osämja när man inte är säker.


19 - Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig? Jag har inte sett några nackdelar på bloggandet direkt. Jag vet att jag kan ta "ledigt" om jag behöver och att jag inte har något tvång att uppdatera varenda dag, även fast jag vill.


20 - Tror du att du fortfarande bloggar om två år? Jag vet inte riktigt, men förhoppningsvis så gör jag nog det!


21 - Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten. Jag tycker att alla som läser den här bloggen kan ta sig tid att svara på den här enkäten om de själva vill! Inget tvång direkt även fast det var rätt roligt!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Sv: Hehe jo det har vart jobbigt den senaste veckan sen jag fick reda på det och det har vart tufft med Alex som har velat göra abort. Men eftersom jag är så långt gången så finns inte abort som något alternativ, och jag har ändå länge velat bli ung mamma, även om denna situation inte är så bra :/ Så ja, jag är faktiskt glad :) Fortfarande svårt att förstå att man är gravid och ska bli mamma, men inom en kort tid så kommer jag vänja mig och bli ännu gladare :)

2010-11-20 @ 17:24:50
URL: http://camillaedlund.blogg.se/
Postat av: Andréa

Sv: Kul att du är med och tävlar :) Lycka till!



Åh vad kul att du länkade till mig här :D Tack för det! Hur är läget annars?

2010-11-20 @ 19:43:52
URL: http://makeupartisten.nu
Postat av: Camilla

Sv: Tack så jätte mycket :) Var och träffade en bebis på en vecka idag! Kan ju säga att jag började längta!

2010-11-21 @ 00:34:30
URL: http://camillaedlund.blogg.se/
Postat av: Andréa

Sv: Ja precis, fläskläppen är nästan borta nu :) Så det är bra här!

2010-11-21 @ 12:38:04
URL: http://makeupartisten.nu
Postat av: Novembersara ©

Vilken rolig lista, jag kanske borde göra den!

2010-11-30 @ 11:01:31
URL: http://novembersara.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv in kommentaren nedan:


Trackback