Malma Marken!

Som vanligt är det ju tradition att åka till malmköping och gå på marknad. Detta året var det ingen skillnad från föregående åren. Tyvärr jobbade Tom så han kunde inte följa med, men det gjorde i alla fall att vi bara behövde ta en bil dit. Det var trevligt att gå alla längor som alltid, trots att vi inte hade så mycket att spendera. Men i år kändes det inte som om att vi behövde så mycket. En hel dag i malmköping och vi fick med oss i varje fall korv, som man alltid köper, och jag köpte en väska.. som alltid! Helt väskgalen är jag, men man kan ju inte motstå när man går förbi ståndet "Alla väskor hundra kronor!!!". Ni som åker till Malma vet vad jag menar!


Min nyinvesterade väska!

Sen fick jag även två presenter från mamma. Den ena var lite strumpor och den andra var en vitlöksberedare. Ett fint fak i keramik, en silikonrulle där man skalade vitlöken i och en liten pensel. Man skalar först vitlöken och sen river man hela löken på det lilla fatet med lite vatten och med hjälp av borsten penslar man ihop det hela till en boll. Då får man ut allt utav vitlöken. Givetvis kan man använda fatet till annat med, som att riva choklad, mandlar, muskot m.m


Mina presenter av mor; strumpor och vitlöksberedaren.

Dagen avslutades med middag på målet när vi kommit tillbaka till Eskilstuna. En skön och lugn dag tillsammans med familjen, sådana kan man inte få nog av när man träffar dem allt för sällan! ♥


Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv in kommentaren nedan:


Trackback