Chokladsnitt!

När jag blir sjuk så får jag ofta ett väldigt stort sötsug, ett behov av att kunna njuta och gotta mig med någonting! I synnerhet får jag ofta cravings för chokladsaker! Denna sjukdom bjuder självklart inte på några undantag och jag känner ett stort behov av choklad! Så jag tackar gudarna att jag idag är piggare än igår, det gav mig tillräckligt med energi att faktiskt kunna slänga ihop något snabbt!

Idag så bakade jag, med tanke på mitt chokladsug, småkakor som heter chokladsnitt!

Chokladsnitt - Ca 60 st:

Ugn: 200 grader C

Ingredienser:

200 g margarin/smör
2½ dl socker
5 dl vetemjöl
4 msk kakao
1 tsk bakpulver
1 msk vaniljsocker
1 ägg

Pensling och Garnering:

1 ägg
pärlsocker 

Gör såhär:

1. Blanda alla ingredienser till en smidig deg.
2. Dela degen i sex delar. Forma dem till rullar. Lägg dem på en plåt med bakplåtspapper på.
3. Platta till rullarna något. Pensla dem med uppvispat ägg och strö på pärlsocker.
4. Grädda mitt i ugnen i ca 15 min. Skär dem direkt du tagit ut dem i ugnen, i sneda, ca 2 cm breda bitar!

 

Härligt gott!


Kommentarer
Postat av: Fia

Ser smarriga ut

2009-09-08 @ 17:05:46
URL: http://sofsan.blogg.se/
Postat av: Maria

Ser gott ut! Choklad är hur gott som helst!! Kanske skulle testa ditt recept... Jag är också sjuk... Mår säkert bättre sedan. :)

2009-09-08 @ 17:06:50
URL: http://columbella.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv in kommentaren nedan:


Trackback