Krutonger

Häromdagen var vi ju ute till Måsnaren och grillade lite! Och eftersom jag just nu går på en diet så skulle jag äta kycklingsallad! Och vad är inte godare än krutonger i sin sallad! Dock så hade vi ju inga hemma! Så jag gjorde mina egna! Och de vart väldigt goda!

Hemmagjorda krutonger

Verkligen mycket bättre än köpta!


Ingredienser

Franskbröd
Vitlök (pressad)
Olja
Persilja (klippt)


Gör så här

1. Skär bort kanterna på brödet (släng) och skär det sedan i mindre bitar
2. Hetta upp lite olja i en stekpanna, lägg i vitlök och persilja, rör runt lite
3. Lägg sedan brödet i stekpannan och låt steka tills det får fin färg (rör runt hela tiden så det inte bränns)


Kommentarer
Postat av: Madicken

Fin blogg :)

2009-05-04 @ 19:16:15
URL: http://metrobloggen.se/conlerc
Postat av: Foki

tack så mkt, jag såg det inte förrän nu =)



ha det bra ^^

2009-05-04 @ 21:41:04
URL: http://foki.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv in kommentaren nedan:


Trackback