Helgen 14-15 Mars

Hej hopp nu börjar helgen lida mot sitt slut och jag tänkte berätta lite om vad som har hänt denna helg!

Lördagen den 14 mars!

Idag gick jag upp tidigt faktiskt (tummen upp för mig och yey). Jag gick upp vid halv 7 för att vi hade tvättstuga som började klockan 7. Så jag var väldigt pigg den här morgonen! När jag väl var klar med tvätten och skulle lämna tvättstugan kom lilla älskling nerskuttande för trappen för att hjälpa mig, men blev lite ledsen när han insåg att jag redan var klar.

Därefter var vi hem till Marita och Tage för att hjälpa lite eftersom de håller på att få omtapetserat där. Så vi flyttade lite möbler och flyttade datorn från köket till deras gamla sovrum som nu tydligen ska vara gästrum. Riktigt fint har det blivit och det kommer säkert resten av rummen också bli när de är klara!

När vi var klara där gick vi hem till Glenn för att hjälpa honom med lite grejer, men det blev inte av utan vi satt och lyssna lite musik och kolla på gamla seriegodingar från deras barndom på Youtube! Sen när vi skulle gå blev det i alla fall så att vi slängde några kartonger. Så lite hjälp blev det.
 
Efter att vi vart hemma och bytt om begav vi oss till Clay och Tessan där det skulle bli spelkväll. Vi åt varm smörgåstårta till middag och drack väldigt gott vin till. Sen så blev det lite snack och efter ett tag tog vi fram kortleken och spelade ett spel Marjas (något finskt kortspel), men det slutade med att Clay och Jimmy vann båda omgångarna (man var i lag två och två och jag var med Tessan.) Men det var riktigt kul. Efter ett tag kom vodkan fram och vi gjorde lite groggar. Sen kom Glenn över en sväng dit med. Och efter ett tag körde vi igång ett parti Monopol, mot Clays vilja. Men det slutade till sist med att Clay vann trots sina försök att förlora så fort som möjligt så han kunde gå och ta en cigg.

En väldigt mysig kväll som slutade vi ett tiden och vi promenerade hemåt!



Söndag den 15 mars!

Idag så blev det en väldans sovmorgon! Vi gick upp vid ett tiden och åt en väldigt sen frukost. Sen har jag faktiskt hängt upp tre tavlor i sovrummet (äntligen!). Därefter blev det att gå hem till Marita och Tage igen för att hjälpa till med några bokhyllor som skulle bli det sista innan de tapetserar vardagsrummet och köket.
Sen när vi kom hem skulle Jimmy lägga in musik på Ipoden för vi skulle ta en promenad för att fixa ett träningskort till mig, men så blev det inte. Medan jag räknade pengarna i vår cola-flaska (som nu är upp i 2915,5 :-) så ringde Glenn och undra om vi ville hänga med och käka en Pizza nere på Blombacka Restaurangen. Så så blev det. Sen tog vi vår promenad efter pizzan, men då hade ju gröndal redan stängt. Men från och med i morgon tränar jag och Jimmy där! Han tränar ju gratis och det kostar 300:-/år för mig där. Så det känns riktigt bra.

OCH jag kan stolt meddela att promenaden till och från Gröndal tog 70 minuter ungefär och vi gick 7966 steg! Så stolt över mig! Och det var riktigt skönt!

Så våra träningspass kommer bestå utav promenad dit (30 min) sen gym eller något pass och sen promenad hem (30 min) Så om jag har tur hinner jag komma lite i form innan Turkiet i varje fall.

På vägen hem så var vi upp en stund hos Senita och Lennart också och fikade. Sen fick vi skjuts till Maxi och köpte lite nödvändigheter.

Det här har vart en mycket skön helg tycker jag! Och jag har beslutat för att föra träningsdagbok, så jag kommer förmodligen rapportera här med! :)

Ha det bra så länge! Ciao! <3

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv in kommentaren nedan:


Trackback