Tvätt-katastrof!

Hade den värsta dagen någonsin i söndags! Hade bokat in tvättid till klockan 7 på morgonen, eftersom det var en vecka sen vi kom från Turkiet hade vi absolut INGENTING inom klädväg! Och den enda tiden som fanns att boka när vi kom hem var söndag klockan 7 veckan efter. Så jag gick ner för att ladda tvättmaskinerna, då jag inser att ingen maskin i tvättstugan har någon ström! Så jag väntar, tänker att de sätter på en timme senare eftersom det är söndag. Går ner igen klockan 8 för att se efter, men fortfarande lika dött! Så jag ringde felanmälan, tänkte det kanske är något annat fel... men nej, då visar det sig att man inte kan tvätta förrän 10 på söndagar (vilket gör att den bara är 1 och ½ timme kvar på den tvättiden jag hade. Men lycko mig så fanns det en tvättid klockan 17-21! Yey tänkte jag, tog min tvätt och beslutade mig för att tvätta då.

Jag kommer tillbaka 17.00, sätter på min tvätt och går upp igen. Vid 18.00 går jag ner för att hänga upp min tvätt. Jag möts ännu en gång utav DÖDA TVÄTTMASKINER!!! De stänger visst av strömmen till tvättmaskinerna tidigare på kvällen också! Shit shit shit tänker jag och ja, jag hade rätt. Tvätten sitter fast i maskinerna! Står och panikar ett tag, innan jag kommer fram till den enda lösningen... Att låta tvätten vara kvar över natten, gå upp vid halv 7, gå ner till kvart i sju så jag hinner få ut min tvätt innan nästa man som har tvättid ska tvätta.

Vaknar vid halv 7 och är nere vid tvättstugan kvart i 7! DEN SOM HAR TVÄTTIDEN PÅ MORGONEN HAR REDAN VART DÄR OCH HÄNGT PÅ SITT HÄNGLÅS! JAG KOMMER INTE IN TILL MIN TVÄTT!!! Blir så trött på allting att jag nästan bara går raka vägen till sängs igen. Står kvar och väntar ett tag tills han som ska ha tvättid kommer (fick bara vänta 5 minuter) och förklarar allt! Och tack gode gud är det han trevliga "Herr Grip" som bor under oss som har tvättid! Och snälla han låter oss använda klart maskinerna och låter oss använda ena torkrummet! Tack, alla mina pressade planer för dagen bara löste sig!

Hann tack vare honom hänga upp nya gardiner i vardagsrummet, diska, städa, manglat/vikt tvätt och lagt in det på rätta ställen! Känner mig duktig! :)

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Ling

Jobbigt ._. /kram

2009-06-16 @ 23:41:43
Postat av: elin

vad gör du ikväll?

http://eloons.blogg.se

2009-06-16 @ 23:46:51
URL: http://eloons.blogg.se/
Postat av: Karin

Ibland går allt bara emot en.... Skönt att det löste sig till slut!! Kram

2009-06-17 @ 20:16:16
URL: http://kakan84.blogg.se/
Postat av: Emelie

svar: du får rösta nästa gång , fast till riksdagen :D

2009-06-18 @ 15:02:01
URL: http://wiljestark.blogg.se/
Postat av: jonna

Haha, förlåt men det blir lite komiskt. Jag hade en lite liknande situation för någon månad sedan, när bokat en väldigt bra tid för flera dagar sedan och när jag ska gå ner har någon tagit min tid!! Jag hör att maskinerna är i gång och på lappen där vi skriver upp är mitt namn utsuddat. Trevliga grannar:P Jag orkade inte bråka utan fick vänta några dagar till. Irriterande.



Vad kul att jag hitta din blogg förresten:) Jag är aldirg inne på msn men tittade in en snabbis och såg att du har länken som pers. meddelande. Ska börja läsa den nu!

Är allt bra förresten? Vi måste försöka ses och fira oss som 20-åringar snart:)

Kram jonna

2009-06-24 @ 12:01:00
URL: http://jonnalindstrm.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv in kommentaren nedan:


Trackback