Sömnlös i södertälje

Vad gör man när man är så himla trött och helt utmattad, men ändå inte kan sova. Man är så trött för man inte kunde sova igår natt och man har bara längtat efter sängen större delen av dagen. Sen när man får lägga sig och sova, så kan man inte somna... igen!

Då leder det alltid till den irriterande frågan; Varför kan jag inte sova?! Så då ligger man där och funderar och funderar och funderar... oftast kommer man inte fram till något vettigt. Eller så planerar man något helt oväsentligt. Som jag:

"Jag borde gå och handla. Men det är så jobbigt att bära hem de tunga kassarna alldeles själv. Speciellt om jag ska till Systemet samtidigt och handla till festen. Kanske kan ta den där vagnen som man fraktar ölplattor med... Men hur ska jag få kassarna att stå kvar? Kanske om man tar nån banankartong? Har jag nån banankartong här uppe eller måste jag springa ner till förrådet? Jag tror det står en i överskåpet i hallen! Undrar om konstruktionen håller! Äsch! Jag kommer ju se urdum ut! Men det är ju så tungt!!! Shit, den där tavlan har stått där i ett år snart, kanske ska hänga upp den i morgon...?" Och tankarna bara rullar på! Är det någon mer än jag som har det här jävla problemet? Snälla säg att det finns fler där ute?!

Men jag tror att anledningen till att jag inte kan sova är för att det är så ljust ute och vi har de kassaste persiennerna i sovrummet. Och det här är den första sommaren som jag inte sover i "Mitt rum" (numera min brors rum, eftersom jag har flyttat hemifrån). I "mitt rum" fanns den underbaraste rullgardinen! När man drog ner den så blev det SVART i mitt rum, oavsett årstid! Så jag sitter här, Sömnlös i Södertälje, och önskar att jag hade min dumma gamla rullgardin!

Sen något annat halvirriterande är nog att min älskade, underbaraste sambo kan sova oavsett vad i princip!! Han kan sova med tv:n på, med lampan tänd, dag som natt, med ljud och rörelse! Han sover bergis igenom en jordbävning, för han vaknar inte ens när jag sliter, rycker och drar i honom (och tro mig, jag rycker, sliter och drar allt vad jag kan!) medan jag säger "Jimmy, Jimmy vakna!" och ingen reaktion. Vad han vaknar av annars är mobilen! Oavsett om det bara är ett pip om att batteriet är slut eller om man får ett samtal, så sätter han sig käpprak upp i sängen och undrar vad som står på. Men han kan dock somna om hur lätt som helst efteråt! Avundsjuk?! Ja, det må jag säga att jag är just nu!

Sömntips till mig? Snälla gimmie! Jag är så trött!



Kommentarer
Postat av: Ling

Welcome to my world. Although kan inte säga att jag direkt hade samma tankegångar. Däremot så yeah. Hoppas du hittar något bra tips du kan dela med dig av.

2009-06-23 @ 23:29:15



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv in kommentaren nedan:


Trackback