Hemtrevligt i köket

När jag först flyttade ihop med min sambo kändes vår lägenhet inte som vår, inte som hemma, om ni fattar vad jag menar? Men då började jag fundera över vad man skulle kunna göra så att det skulle kännas som hemma. Men med begränsad ekonomi är det inte hur lätt som helst att göra vad man vill göra!

Men jag har alltid älskat att sy och både min mormor och min mamma har gett mig massor med tyger som man kan sy av. Alla tyger har inte vart stora bitar, en del har vart små snuttar efter saker som de själva sytt (de syr också massor, det är väl därifrån mina intressen har kommit!).

Så jag tänkte vad kan man göra för att piffa till i köket!? Jo, varför inte sy en liten dekoration till spisen!



Så med en snutt som blivit över utav min kära mammas köksgardiner och lite spets till kanterna gjorde jag en jätte enkel duk som hänger där på handtaget vid spisen! Superlätt och det blev ju väldans fint med, tycker jag själv!

Sen köpte jag spislock på en marknad till min spis, och de matchade ju perfekt! Små enkla ting kan göra mycket för ditt hem!
  

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv in kommentaren nedan:


Trackback