Mitt i veckan!

Jag måste bara säga att jag verkligen inte kan skriva varje dag, jag har väl dålig självdiciplin eller nåt! Veckorna går så fort men ändå så långsamt när man söker jobb hela dagarna, fixar hemma, förbereder inför middagen och sånt där man gör när man har flyttat hemifrån!

Måste säga att jag ärligt inte trodde det skulle vara såhär svårt att skaffa sig ett jobb, men tydligen hade jag grymt fel. Men man kan väl inte göra mycket mer än söka söka söka och det är ju det jag gör! Men om någon har några tips som skulle kunna vara till hjälp så får ni gärna ge mig dem! =)

Kanske ska berätta att min sambos kalas blev lyckat och han blev överraskad samt glad för min present och sen även presenterna från min sida av släkten! =) Han fick äntligen sin älskade gjutjärnspanna som han tjatat om en lång tid. Och pengar till sin tatuering (som hans mamma tycker är asful och säger att våra barn kommer hata om han tatuerar, men jag tycker den är söt!).

Tyvärr kunde inte min älskade lillasyster (självklart saknade vi min moster Karin och Moster Anna med kusinerna och hennes sambo också, som inte heller kunde vara med! Det är så trist för vi träffas ju inte lika ofta nu när jag bor i södertälje!) komma med min familj när Jimmy skulle firas, eftersom hon var tvungen att jobba extra för Blomsterverkstan (hennes praktikplats genom skolan, hon utbildar sig till florist) för den helgen var det ju bröllopsmässan i stadshuset i Eskilstuna. Så hon kom helgen som var istället! YEY!

Hon kom på fredagen, lite tidigare än tänkt eftersom det hade vart hot mot skolan, så hon fick inte gå till skolan. Någon snubbe hade skrivit på internet att han skulle komma och skjuta ner folk i skolan och hålla siktet på muslimer. Helt sjukt! Och det var någon i Norge som sett det som ringde till kansliet, kansliet ringde i sin tur till skolans rektor och sen till sist ringde rektorn till polisen. Polisen tog in den här personen på förhör och sa att han skämtat! Seriöst tror jag inte det, för ingen vettig människa skulle skämta om något sånt. Speciellt inte om han planerat vilket tåg han skulle ta och visste precis vilken tid han skulle vara inne. Sen gick det något rykte om att han skulle komma på fredagen istället för onsdagen som planen hade vart planerad för, så då fick inte min syster gå till skolan. Så hon kom hit till oss istället =)

Och som vanligt hade den där lilla gullungen med sig presenter! Jag fick ett par supersöta skor och Jimmy fick en tvålpump i form av en stor näsa fylld med grön tvål så att det ser ut som om det rinner snor! =)

Efter ett tag kom Clay och Lucas (Jimmys Kusin och Gudbarn) för att hjälpa oss sätta upp tv:n på väggen! Så vi (jag och syrran) "lekte" med Lukas (han satt och spelade på min nintendo DS) och "the big boys" satte upp tv:n på väggen. Sen så hade vi Lukas kvar en stund medan Clay åkte hem. När han sedan kom tillbaka Lukas blev han så ledsen för han inte fick sova kvar hos oss. Stackarn!

Annars i helgen har vi vart och hälsat på hos Clay med familjen, käkat på donken, tagit en tur till maxi, färgat håret på varandra och kollat på film och myst! =) Det har vart jättetrevligt!

Saknar henne, men vi får snart träffas igen eftersom hon fyller år snart (1 mars) och vi ska spendera den helgen i Eskilstuna! =) Det blir trevligt!

Hoppas allt är bra med er där ute! Ha det bra tills nästa gång!


Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv in kommentaren nedan:


Trackback