Slapp i soffan!

Tjuhu! Nu är jag hemma igen från skolan! Som vanligt så hade jag otur med SL och kom lite sent (tur att vi skulle träffas en halvtimme innan Välkomstcermonin, tur att jag hade lite marginal!) igen, som i fredags. Men idag var det fel för att en el ledning ramlat ner mellan Södertälje Centrum och Södertälje Hamn. På dit vägen fick jag ta ersättningsbuss ända till Östertälje, men på hemvägen var det från Hamnen till Centrum! Suck, säger jag bara! Irriterande! Jag som inte ville komma försent som i fredags! Hah, tji fick jag helt enkelt!

I skolan hände det inte så mycket! Det var invigningscermoni (som det så fint heter) med tal från rektorn, lärare, SöderS ordförande och med flera. Sen blev det rundtur över campus, får se om jag hittar till min lektionssal i morrn! Sen tog vi en fika nedanför biblioteket! Jag kommer verkligen gilla biblioteket, skönaste rummen och stolarna att sitta och plugga i!

Just nu sitter jag i soffan och slappar lite. Kollar på något program om gynekologi och barnafödsel, rätt intressant faktiskt. Sen surfar jag lite och ska se om jag kan sy ihop ett litet pennskrin tills i morgon!



Vad har ni för er idag? Har ni också skola?

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv in kommentaren nedan:


Trackback